CD är det nya vinyl.


Nu har den skrämmande nyheten nått fram till mej. Cd skivan är retro. Har jag kommit upp i åldern så pass att något jag har växt upp med blivit retro? Det känns helt främmande. Det finns nog många 80 och 90-talister som inte har varit med om detta fenomen förut. Vinyl har alltid varit något som är "för längesen" för mej. Medans kassettbandet var på sin sista refräng redan när jag var en tvärhand hög. Nu är det min tur. Medan CD skivan har funnits så har internet börjat konkurrera ut dess existens med att ladda hem musik. Först kom Napster sen kom programmen som på löpande band. Dc++, Kazaa och Limewire. Sen sitter jag här i denna stund och lyssnar på Spotify. Vart är världen på väg? Slutsatserna vi kan dra av det här är att CD-skivan är retro, vintage, old school och kult. Och att jag kanske har växt upp.

 


 

Karl

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0