kokbok


Niklas är en av mina favorit kockar. Han hade ett ett eget program på SVT för ett par år sedan som var helt okej, han var såg så obekväm ut framför kameran så det blev en aning jobbigt att kolla på. Med tanke på mina år inom kock-branschen så kan jag med säkerhet säga att han vet vad han gör i köket. Det imponerar på mej att han startade sin första krog när han bara var 21 år gammal. På Adlibris.com står det någrar rader om boken:

”Niklas har precis nått 25 år och hans krog i Helsingborg utnämndes av Dagens Industri till Årets Affärskrog redan för två år sedan. Sedan dess har han som enda krog utanför Stockholm legat i toppskiktet i den svenska krogrankingen. Nu delar Niklas med sig, både av recept och av upplevelser. I hans nya kokbok får vi också möta personer som betytt mycket för honom i hans utveckling. Bland annat Erik Lallerstedt och den engelske trestjärniga kocken Heston Blumenthal.”

Boken har ett par år på nacken men innehållet känns fortfarande fräscht. Sen ska jag påpeka att det inte bara ett gäng samlade recept utan mycket annat. Boken är för övrigt sjukt snygg, mycket tack vare Daniel Hertzell som har fotat till boken. Priset är 241 SEK på Adlibris.com.

Karl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0