Uppsala - del 7



Natten är ung, och det är vi också fortfarande. Vi har börjat den långa resan efter täcke för natten. Påväg hem från el efterfesto grande så träffar vi en spanjor på en liten skogsväg. Vi blir inte helt förvånade när han presenterar sig som Carlos. Det är på tiden att jag får användning för min exceptionella spanska. Jag och James har en mycket trevlig vandring med Carlos, vi bestämmer oss för att ge honom sällskap hem eftersom han känner sig aningen vilsen.

När vi sagt hejdå till Carlos känner vi oss otroligt nog sugna på en cigarett, trots att vi redan förbrukat 5 paket under dagens gång. Några cigarettar har vi naturligtvis inte på oss och vi möter ett x-antal ungomdsgäng på vägen hem och inte har dom några cigaretter dom heller. Frustrationen börjar gro smått i oss. Vi fortsätter gå.

När vi äntligen har kommit fram till området där Karl befinner sig i sin djupaste sömn, så går vi vilse. Alla hus ser likadana ut och vi går i cirklar. Vi tar därför beslutet att ta några filtar som hänger ner från en balkong. Filtarna var en nödlösning ifall vi skulle bli tvingade att sova ute och nu skriker våra kroppar efter nikotin. Jag får syn på en cigarettfimp som är någorlunda lång. Jag frågar James om vi ska ta den, hans svar blir: "Pace, de här säger vi fan inte till någon". Vi slår oss ner och njuter välförtjänt av den där fimpen. Efter en stunds vila reser vi oss upp och plötsligt går allt upp för oss, vi tror oss veta vart vi ska gå. Vi går förbi ett fönster och James ropar till: "Vafan gör Karl där inne? Ligger han och sover eller har han varit på efterfest utan att säga till?!".

Karl låg och sov, och hade inte varit på någon efterfest. Han öppnar dörren åt oss och jag lägger mig på golvet och avslutar dagen med att säga: "Jag är så jävla full..". Sen blev jag nerbäddad av James. Som sedan efter några timmars sömn startar sin morgon med att dricka en 7,0 cider och förtsätter därefter med några öl, med facit i hand kan vi avslöja att han fortsatte hela dagen lång.

Snipp snapp snut, nu är sagan om Valborg slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0