Filosofi



"Gör vad du kan. Lär dig under tiden". Är en bra filosofi som jag hållt mig till så
länge jag kan minnas. "Bära eller brista" går kanske hand i hand med den filosofin.
 
Det får mig också att tänka på en kompis som kan kasta sig in uppgifter/jobb med mera. Utan någon baktanke.Vilket ofta leder till att han får dra av en och annan "nödraket" för att klara sig. Då i form av en jävligt dålig lögn. Bara för någon vecka sedan beslutade han sig för att ringa upp sin gamla ekonomi-lärare och försöka tigga till sig en sista chans att få skriva om slut-tentan som han sumpade för ett halvår sedan. Som han dessutom sumpade två gånger. Vilket betyder att chansen för en tredje omskrivning är ganska liten. 
Han ringer sin lärare, som konfronterar honom ganska så direkt när frågan om en eventuell ny chans till omskrivning dyker upp. Läraren är skeptisk och frågar: "Tjaaa.. för det första vill jag ju höra en bra anledning till varför du hoppade av?". Han hade inte direkt något bra svar på den frågan, så han stammar fram en påhittad anledning: "Mi-i-in.. bästa kompis dog...". Läraren tystnar och säger därefter: "Fyfan.. vi gör såhär, kom in på lördag så fixar vi det här". Nästa problem som dyker upp - han har tre dagar på sig att läsa in ett halvårs studier inom ekonomi. (Han klarade det).

Later.

Kommentarer
Postat av: Dag

Vill man så vill man. Vill man så går det.

2012-09-06 @ 11:23:40
Postat av: Dagmar

låter som han borde ha en och annan historia att berätta över ett par öl.

2012-09-06 @ 16:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0