Size 8 Needle

 
Några plagg Rasmus Wingårdh designat för JC som kommer ut till sommar. Jag gillar ofta allt Rasmus gör, jag gillar honom personligen också. Han är klippa man alltid kan luta sig mot i ur och skur. Jag gillar även det här arbetet han gjort. Han beskrev det själv med: "Jag ger kunden en pensel och en tavla. Sedan är det upp till kunden att måla något snyggt". Det vill säga att han gjort kläder som ska passa en bredare kundkrets, den "klädintresserade" och den som köper kläder för att man inte ska frysa.
 
Värt att notera, samtliga startade karriären på JC: Johnny Johansson (Acne), Johan Lindeberg (BLK DNM), Örjan Andersson (Cheap Monday, Weekday) och Ann-Sofie Back.

Later.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0