Hultsfred

 
Drog en spontanare till Hultsfred igår. Såg mörkt ut ett tag när jag inser att nästa buss från Märsta går 22.00. Vilket i praktiken innebär att jag hade missat Arctic Monkeys. Jag och Maker lyckas få med oss ett par vilsna själar från Märsta som kunde splitta en taxi till festivalen. Jag trodde jag var en jävel på pruta ner priset. Så jag gav vad jag trodde var ett skambud - 500 spänn fast pris. Det visade sig att taxametern kör på 400 SEK.. men chauffören var ärlig och gav oss ett bättre pris än vad jag själv hade satt. 

Vi kom fram perfekt, blev fulla i Öltältet framför stora scenen där Arctic lirade. Efter spelningen blev vi nyfikna på vad som var så speciellt i Red Bulls stora v.i.p torn. Så vi utnyttjade våra ninja förmågor och smet förbi vakterna. Väl inne, kändes det rätt torrt. Speciellt i våra strupar som törstade efter mer alkohol. Dock kändes 140 spänn för en pappersmugg med Red Bull vodka inte speciellt lockande. Istället googlade vi fram potentiella personer som kundes tänka vara sponsrade av Red Bull. Wakeboardåkaren Benjamin Hoppe kändes som sådan. Maker tog mina solglasögon, vände på kepsen och ställde sig med ryggen mot baren. Jag gick fram till färskingen som stod bakom bardisken och pekade mot Maker. Sedan sa jag bestämt: "Benjamin Hoppe, han dricker gratis här eller hur?". Bartendern börjar klia sig i pannan och på hakan. Han sätter handen framför munnen och mumlar: "Oj,.. hm.. oj.. de vet jag inte.. måste ringa chefen.. jag gör det på direkten!". Jag ser hur han har en diskussion med sin chef över telefon. Chefen är nu påväg till oss för att träffa Benjamin Hoppe. Jag sneglar mot vakterna som står på samma våning som oss. Jag inser nu att det här kan eventuellt komma att svida på alla möjliga sätt och vis.. 

Later.

Kommentarer
Postat av: Felix

...To be continued?

2013-06-17 @ 08:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0