Radiostyrd

Jag var påväg hem igår från en efterfest. Jag har precis spytt, och ska börja ta mig till fots från punkt A till punkt B. Lättare sagt än gjort. Dessutom börjar jag känna mig skitnödig, så tanken slår mig att jag ska skita på gatan. Jag hinner ångra mig rätt snabbt och kör på en gammal klassiker istället. Ringer taxi och uppger mig för att vara en kändis. 

Jag upplever att man får en taxi väldigt mycket snabbare om man gör så. Den här gången gick det både snabbt och jag fick en minibuss. Trots att jag beställt en taxi för 1 person. Taxin anländer och jag hoppar in. Skjutdörren får jag smälla igen 2-3 gånger innan chaffisen säger att den är stängd ordentligt. "Och så tar vi i allt vad vi har! Jaharå! Kom igen!". Så lät han. 

Jag koncentrerar mig hårt för att inte väcka några misstankar hos chaffisen att jag är kraftigt berusad. När vi når min adress så ber han mig kliva ur bilen för att sedan komma fram och betala. Eftersom jag sitter där bak och kortläsaren inte går att ta bort. Vad jag tror att han säger, är att jag ska kliva ur bilen, gå runt och komma till hans fönster där jag ska betala. 

Så jag öppnar min dörr, smäller igen den. Upplever att den inte är ordentligt stängd så jag tar i ordentligt och drar igen den 3 gånger. Samtidigt hör jag honom ropa något. Vilket jag tolkar är samma gamla replik som innan: "Och så tar vi i allt vad vi har! Jaharå! Kom igen!". Jag är påväg runt bilen, när jag står mitt framför bilen så ser jag honom göra ett tecken med handen. Det måste vara dörren som inte är stängd, tänker jag. Så jag går tillbaks, öppnar den samtidigt som jag skriker: "Dörrjävel!". Smäller igen den ytterligare 2-3 gånger. Går runt till hans fönster, hinner inte hela vägen runt förän jag ser samma tecken med handen. Så jag suckar högt och går till dörren. Tar i allt vad jag har, återigen 2-3 gånger smäller jag igen dörren innan jag hör honom ropa: "STOP!! STOP!! HALLÅ?! DEN ÄR STÄNGD!! DU SKA BETALA! SÄTT DIG HÄR FRAMME OCH BETALA!!!!!". Då går allt upp för mig, att jag har stått och sulat in hans dörr ett x-antal gånger under tiden som han signalerat och ropat att jag bara ska sätta mig i framsätet och betala. 

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0