Anekdot

Under det tidiga stadiet av grundskolan så var jag och min kompis Daniel skolans ökända radarpar. Han hade en tendens att få oss båda i skiten. En gång var vi bokstavligen i skiten, då han kläckte idén om att vi skulle kasta hundbajs på varandra tills någon gav upp. 

Trots allt trubbel, så har jag honom att tacka för mycket. Med tanke på hans unga ålder och hans sinnesjukt utvecklade vokabulär så är han defintivt en av det mest vridna personligheter jag någonsin träffat. Än idag, kan jag fundera över vart han fick all kunskap ifrån. 

Jag minns vår första dag i 5:an. Lärarna hade annordnat en tipspromenad där man fick det klassiska svarsalternativen: "1 X 2"på ett antal frågor. Sista frågan bestod av en utslagsfråga som löd: "Hur många lärare finns det på skolan?". 

Vi gick igenom resultaten öppet i klassen och när vi kom till utslagsfrågan, så sa vår klassföreståndare: "Av alla mellanstadie-elever så var det bara 1 elev som svarade rätt på utslagsfrågan. Det var Daniel som svarade 52! Hur lyckades du komma fram till det antalet Daniel?".
Varpå Daniel svarar: "Äh! Räknade bah upp alla lärare som någon gång skällt ut mig!".
 
Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0