loppisfynd, igen.


I söndags var det loppis igen. Jag kan inte påstå att jag var ute efter något specifikt. Framtill att jag fick syn på en brödrost från tidigt 60-tal. Jag förstod att jag hade saknat en sådan hela livet. Försäljaren drog igång med någon långdragen historia om vart den varifrån och att han hade provrostat en skiva långfranska samma morgon. Tillsist så fick han ur sej vad han skulle ha för den. 360 SEK. Aningen dyrt sa jag och sa att jag skulle ta ett varv och tänka på saken. 15 meter längre bort vid ett annat loppisstånd så såg jag en liknande brödrost till försäljning och jag frågade vad den kostade. 10 SEK sa hon och innan hon han stänga munnen så kastade jag åt henne en tia och snodde åt mej brödrosten. Fynd, fynd, fynd.

Karl

Kommentarer
Postat av: Elina

ojoj, loppis är underskattat!!

2010-12-06 @ 22:26:52
URL: http://elinatauson.blogg.se/
Postat av: Danny - Slow Show

Riktigt snygg! Vi har samma smak tror jag.

2010-12-10 @ 08:29:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0