Pace Möter - Del 2




Pace: Man har ju läst om stora kända band som bråkar väldigt mycket, speciellt i början av karriären när man kämpar och sliter som mest för att nå toppen. Bråkar ni ofta? Eller finns det någon i bandet som är extra ordningsam som håller alla lugna och sansade när någon är på lite sämre humör? 

Piere: Haha!

(I huvudet på Pace: När Pierre skrattar så kommer jag på mig själv hur töntig frågan egentligen är, men jag ville ju faktiskt bara veta om det fanns något bad-ass i bandet).

Truls:
Jag har ju så att säga byggt upp bandet så att det inte ska bli några bråk, men sen kämpar vi och sliter inte så mycket heller så det är kanske därför, haha. Jag är mycket ordningsam men jag har dock ett hett temperament, vilket jag döljer/kontrollerar ganska bra tycker jag. Rent spontant skulle jag säga att Danny är en stor källa till lugn och sans, eftersom jag känt honom så länge så bidrar det naturligtvis till en viss trygghet. Piere är också lugn, så vi bråkar aldrig faktiskt. Sen hänger vi aldrig med varandra på fritiden och repen är hyfsat korta, och det kan ju också bidra till att det inte hinner byggas upp någon större irritation...

Danny: Eftersom vi alla är ganska olika så blir det inga konflikter, inga större i alla fall. Ibland är vi inte överens och då löser vi det (genom att Truls bestämmer eftersom han är mastermind och vår egen Bono).

Pace: Sista frågan! Hur ser era planer ut just nu? Vågar ni avslöja några projekt ni har på gång?

Danny: Truls är en man utan dess like som kan chocka bandet genom att återigen briljera med välskriva låtar som antingen fastnar direkt eller kommer smygandes som en dödlig sjukdom. Det bara växer inom en.

Truls: Just nu och sen några månader tillbaka är planen att spela in fyra låtar för en kommande EP. Det har varit lite trögt att komma igång, delvis eftersom vi inte tänker spela in låtarna hemma hos mig som vi gjort tidigare, utan vi tänker använda oss av en mer avancerad studio. Vi hoppas att det blir klart innan januari 2011 är över. 

Jag Pace Pacemaker kan ändå inte undgå att fråga Truls om vad han tycker om familjen Pacemakers sångfågel som vi haft med på kategorin Musiclover vid två tillfällen

Truls: Vad jag förstår så är det två covers jag lyssnat på vilket gör det svårt för mig att svara på om jag tycker det är bra eller inte (eftersom jag är väldigt låtorienterad och inte bryr mig lika mycket om framträdandet). Det råder inget tvivel om att den här personen kan sjunga och spela gitarr alldeles utmärkt utan några som helst problem. Jag tycker hans röst är mycket bra, även om jag inte finner något i den som får just mig att bli exalterad. Men med tanken på artisterna han gjort covers på och som hans röst passar bra till, så kan jag tänka mig att publiken som gillar Jason Mraz, Jack Johnson etc. (som väldigt många gör) också kommer gilla den här personen. Men det förutsätter att han skriver eget material. Värt att notera är också att jag bara är en person och min åsikt är lika värdefull/värdelös som vem som helst annan.

 


Vi tackar Truls Arneman Piere Östergren & Danny Mattsson för den här intervjun och hoppas ni fått lära känna killarna lite bättre, som vi förövrigt är övertygade om att vi kommer både få se och höra mer av i framtiden. 

Later.

Pace.

 

 


Kommentarer
Postat av: Samlat Mode

Riktigt intressant, och väntar med spänning på nästa "pace möter"!



Btw, den första coverlåten var riktigt skön, creed!

2010-12-14 @ 19:29:48
URL: http://samlatmode.blogspot.com/
Postat av: TRAESH.BLOGG.SE

nice! ni borde styra ihop en spotify lista!



// TRAESH.BLOGG.SE

2010-12-14 @ 19:31:01
URL: http://traesh.blogg.se/
Postat av: Andreas

Grymt kul...Bra grej...jag känner ju Truls och Danny sedan ett par år tillbaks och det är verkligen fantastiska killar med fantastisk musik... Creed till dig som tar tag i det här lite....mer lyssnare till dom.

2010-12-14 @ 20:54:20
Postat av: Danny - Slow Show

Ni bör styra ihop en Spotify-lista bums! Vad undrar faktiskt vad Pace själva lyssnar på...

2010-12-15 @ 09:31:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0