Problemlösaren Pace.


Vad hela familjen Pacemakers har gemensamt är att vi alla är väldigt simpla människor. Vi gillar stilrena kläder & prylar. Skiftande färg/mönster på en skjortas ut - och insida är alltså lite irriterande. 


Som vanligt har jag en lösning på problemet: Börja med att klippa bort den tjocka delen av skjortärmen. 


Vänd ut och in på skjortan och dra upp ärmen så långt som du själv vill ha den. Sicksacka den bortklippta kanten för att få ordning på alla lösa trådar. För att slippa en massa onödiga och fula sömmar så sicksackar du inte fast skjortan, utan syr bara kanten. Sedan syr man en raksöm för att få allt på plats. 


Vänd ut och in på skjortan och sedan: Voilá! Ännu ett i-landsproblem löst. Tyvärr kommer raksömmen att synas, men det är knappast någon som tänker på det då den är extremt liten. Tänk på att välja en matchande färg på tråden för att minimera synbarheten. 

Later.

Kommentarer
Postat av: Anonym

lr så kan man bara ha skjortan på sig som det är tänkt, shit jag verkar också vara en problemlösare

2010-12-19 @ 14:50:09
Postat av: Hubb

Mitt hjärta blöder... Varför sydde du inte för hand med små stygn och matchande tråd? Nästan osynligt. Pekpinne! !!!

2010-12-19 @ 16:16:54
Postat av: Karl

Haha. Jag sa ju det!

2010-12-19 @ 21:11:26
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: Pace.

Ni fattar ju ingenting, speciellt Karl.. gah.

2010-12-20 @ 22:33:15
URL: http://pacemakers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0