Alicia - Skön Böna



När Elle-galan delade ut pris till "årets bäst klädda kvinna" som tilldelades Alica Vikander så var de någon som frågade mig, "Vem är det?". Jag ryckte på axlarna och sa: "Fan vet jag..". (Jag svär rätt mycket, tragiskt nog). Igår trillade poletten ner.. Jag hade totalt glömt bort att Alica Vikander är en tjej som jag var förtjust i för något år sedan. När Andra Avenyn gick på TV var det riktigt mycket snack om en snygg tjej som spelade "Jossan" i serien. Delar av min klass var besatta av serien, och jag fick de berättat för mig att - "Jossan.. oj,oj,oj! Pace.. de är en brud du skulle gilla!". Jag tog mig tiden att kolla upp henne på Google. Hon var söt, men det fick mig inte att börja titta på Andra Avenyn. 
En dag kollade jag kläder på NK. Jag möts av ett par bruna vackra ögon när jag går förbi Levi's-butiken. Det är Alicia, hon står bakom kassan och jobbar. Det tog mig ett tag innan jag fattade att det faktiskt var den snygga tjejen från Andra Avenyn som alla snubbar drägglade över. "Jag måste gå in, jag måste försöka göra ett bra intryck, det här kanske kan leda någonstans? Hon kanske gillar mig? Tänk vad avundsjuka alla ska bli på mig". Min fantasi flödar. Jag går in i butiken, våra blickar möts igen och jag säger: "Tja!". Ett litet blygsamt, eller väldigt ointresserat "hej.." klämmer hon fram och vänder sig om och går. Vilket jag också gör, för det här var verkligen inte vad jag tänkt mig. Efter någon dag gör jag ett återbesök och upptäcker att hon pendlar mellan olika butiker på herravdelningen.
Min nya plan är att jag ska köpa något i den butik hon jobbar i, och jag ska fråga henne om hjälp och på så sätt starta en skön konversation som kan leda någonstans. Min fantasi flödar igen, och jag lever på hoppet. När man har en sån här plan, gäller det att ha en wingman på sin sida, som kan bryta isen och göra mig varm i kläderna. Min kompis Maker är som klippt och skuren för den rollen. 111vox skulle precis slå upp sin första butik i PUB-huset på Drottninggatan. Det var release-fest och gratis bärs till kunderna var utlovat. Perfekt, planen var nu att gå förbi där, ta ett par järn, bli varm i kläderna och gå vidare till NK. 
Ingenting gick riktigt som jag planerat.. väl inne på NK går vi in i skobutiken där Alica jobbar. Jag hade bestämt mig redan innan att jag skulle köpa ett par tretorn skor. Jag ber om hjälp och så klart får jag inte hjälp av den person jag förväntat mig att få hjälp av. Jag köper skorna och allt känns hopplöst. Jag ger upp hoppet och tänker: "Äsch.. hon kommer göra några serier på SVT sen blir hon bortglömd innan hon fyllt 25". Nu är hon 23 år och har börjat etablera sig i Hollywood. F.U.C.K.

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0