Sweden Rock Festival



Efter fyra blöta dagar i Blekinge har då James kommit hem igen. Min långa weekend gick som många vet i rockens tecken och nu när man har landat och den värsta fyllan har lagt sig är det dags för lite reflektioner. Veckan var helt klart en av sommarens höjdpunkter och de flesta förväntningarna levdes upp med råge.

Eftersom att jag inte är 20 längre blev denna festival något annorlunda mot de andra festivaler jag har besökt i livet. Det hårda festandet fick ta ett litet steg åt sidan för att få tid tid att besöka fler spelningar. Att det regnade småspik och blåste storm nästan hela tiden bidrog inte till att det blev mer krök.

Av de stora huvudbokningarna (Aerosmith, Gary Moore och Guns N Roses) var det framför allt det två första som verkligen levde upp till sitt rykte. Aerosmith var bland det bästa jag sett i livet och bjöd på en stor show trots att bandet släppte sin första skiva redan 1973... Den karismatiske sångaren Steven Tyler visade sig från sin allra bästa sida och visade verkligen varför han har influerat så många andra stora rockband.

Gary Moore, en levande gitarrlegend gjorde allting rätt. I två timmar bjöd han på en episk spelning och var snudd på briljant. När "Still got the blues" spelas känner man att det verkligen gör ont ända in i hjärtat.

Att såga ett av sina absoluta favoritband vid knäna känns aldrig riktigt kul. Mina förväntningar inför Guns N Roses var så högt ställda att bara en absolut prickfri spelning..... Förhoppningar som den gode Axl Rose grusade igen redan innan spelningen börjat. Att komma 45 minuter försent till en spelning kan jag tycka är okej om man därefter kan leverera en spelning utan dess like. Något som Guns N Roses har gjort så många gånger förut i karriären. Att komma 45 minuter försent för att sedan inte ens kunna sjunga så att dom på tredje raden hör vad du sjunger är bara ett bevis på att man har ett ego stort som Globen och att man helt saknar ödmjukhet.

Festivalen var trots det nästintill prickfri och stundtals helt magisk. Jag vill därför varmt rekommendera Sweden Rock Festival och jag hoppas att ni som var där hade det lika bra som jag. 

Ligg med din nästa

/James   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0