Pacemakers HQ

 
Det här är början på ett nytt projekt - Jakten på den perfekta tischan. Eller rättare sagt: Tischorna. Ett projekt som både min rektor och materiallärare är involverade i. Två personer med enorm kompetens som jag är tacksam över att ha på min sida. Vi hade ett möte i fredags där vi satte upp en strategi. 

Materiallära är ett underskattat ämne. Då fiberegenskapen i ett material är en avgörande faktor om ett plagg tillslut blir good stuff eller piss. Så första steget i den här processen, är att ta fram ett bra tyg (material). Något vi gör genom att klippa sönder min favorit-tischa. Sedan ska min rektor använda sina trollkonster för att få fram den exakta mängden bomull tyget innehåller. När vi gjort det, har vi all fakta vi behöver om materialet. Sedan kan min design-process ta fart. Som också innefattar en del mönsterkonstruktion. 
Sedan skickas plaggskisser, mönsteruttag och materialprover till en fabrik som sätter pricken över i:t. 

To be continued. 

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0