Filmkväll på Pacemakers


Ikväll blir det ingen alkohol inte, jag lovade Karl att inte dricka en droppe utan hans sällskap. Naturligtvis håller jag mitt ord och väntar tålmodigt tills han landar i Sverige nästa vecka. Istället ser jag till att njuta av en en film som min pappa håller som en av sina absoluta favoriter - "Nyckeln till Frihet".

En film från 1994 som hade ett antal hårda dueller på Oscarsgalan mot bland annat filmen "Forrest Gump". Det blev hela 7 nomeneringar, men tyvärr inga priser. Filmen handlar om den tystlåtne mannen Andy Dufresne (Tim Robbins) som olyckligt nog blir dömd för ett brutalt mord på sin fru och hennes älskare. Hans straff blir två livstider på fängelset Shawshank som är ett av det värsta fängelserna i USA. I fängelset träffar han Ellis Boyd ''Red'' Redding (Morgan Freeman) som kommer att spela en betydande roll för Andy's tid i fängelset. Se filmen om den oskyldigt dömde Andy, vars vardag är en kamp för att överleva i de brutala förhållanden han vistas i.

Later.

Pace.

Kommentarer
Postat av: NINNIE

sv; Eller hur :):)

2010-05-09 @ 12:37:35
URL: http://ninniesodergren.blogg.se/
Postat av: James

HAHA, tankade filmen idag och såg precis klart den. Den var riktigt bra. Tack för tipset Pace

2010-05-09 @ 16:13:41
URL: http://pacemakers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0