Rubin "Hurricane" Carter.

Den här mannen fick jag höra talas om när jag var 11 år gammal. Jag såg en film som heter "The Hurricane", den är verklighetsbaserad och handlar om Rubin "Hurricane" Carter, hans kamp mot ett rasistiskt samhälle och en vilseledd jury som satte honom i fängelset, han blev dömd till livstids fängelse trots att han inte begått något brott. I huvudrollen ser vi Denzel Washington.

Efter filmen klättrade Rubin upp på min "idol-lista". Med åren som gått så har han fortsatt klättra uppåt. Idag delar han första platsen med ingen mindre än mig själv och kanske någon mer (HPA). 

Sug i er av allt klokt denna man har att säga under sitt besök hos Skavlan.

Later.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0