Från en annan tid



Jag har skannat in ett par bilder från min farsas gamla fotoalbum. Personligen tycker jag att det är ganska roligt att bläddra igenom alla gamla album. Titta på bilderna, och sedan fråga nyfiket efter berättelserna bakom varje bild. Därför tänkte jag med jämna mellanrum slänga upp hans gamla bilder från diverse resor som tog fart när han som 18-åring bestämde sig för att mönstra på en båt och resa världen över. Tror det ligger i släkten de där med att ge sig iväg och återvända hem när det känns rätt i tiden. Jag undrar när jag ska få mitt ryck.

En del av de personer som kommer att synas på bilderna lever inte idag.
Deras liv har tagits ifrån dem i form av olyckor, sjukdommar och mord.
Därför passar jag på att tillägna dessa typer av inlägg till minne av dem.



Jag tycker den här bilden är ganska rolig. Mannen till höger gör definitivt hela bilden. Den är tagen i en hytt under en resa till Mexico. I besättningen fanns en skicklig tatuerar som ofta tog sig tiden till att gadda både nytt och gammalt folk i besättningen. Dessa på bilden kom från Filippinerna. Det bör tilläggas att tattueringar inte var så jättevanligt i alla länder på den här tiden, speciellt inte i Sverige. Tatueraren är aktiv än idag och någon gång i sommar så ska familjen Pacemakers eventuellt besöka honom. 

Later.

Pace.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Galet fett!!

2011-06-05 @ 22:49:16
Postat av: Steezy

Din pappa är min nya idol!

2011-06-06 @ 09:55:40
URL: http://steezerman.tumblr.com
Postat av: sara

Ser fram emot resten av bilderna. älskar bilder i vintage stil.

2011-06-06 @ 10:41:54
Postat av: Olleorm

Barbour militär jacka till salu! http://www.tradera.com/NY-Barbour-Jacka-Militar-stuk--auktion_340282_134344535

2011-06-06 @ 15:58:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0