Från en annan tid



Den här bilden påminner mig om alla gånger jag som barn fått höra: "Det finns barn som varken har hem eller föräldrar". Det är väll förmodligen något som sätter sig i huvudet när man sett hundratals gatubarn lida av svält och sniffa sig höga på allt möjligt skit. Jag tror det var i Colombia som min farsa såg ett gatubarn sno en serietidning från en affär/stånd. Ägaren blev vansing och började skrika. En polisman såg hela händelsen och tog tveklöst fram sin pistol och sköt barnet till döds. Senare samma dag hamnade min farsa på samma bar som den här polisen. Som nu satt och skröt och illustrerade hur stiligt han dödade den här pojken med ett skott för sina arbetskamrater. Poliserna satt där och skrattade högt åt detta. Jag antar att det inte var så aktuellt att ta risken att åka dit för misshandel, men jag hoppas dom dog av aids.

Later.

Kommentarer
Postat av: Anonym

GRABBAR!



vart är fortsättningen!?

http://pacemakers.blogg.se/2012/march/newark.html



Upp med den, har snart gått en månad!

2012-04-14 @ 18:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0