Old stuff, good stuff



Det är alltid lika kul att titta bland gamla bilder och påminnas om historierna bakom bilderna. När den här bilden togs var varken jag eller James på speciellt bra humör.

Det var vår och det var helg. James och jag hade en platta dansk fatöl och en flaska Captain Morgan att dela på. Vi delade nästan alltid på en flaska Morgan innan utgång, sen stod vi och dregglade på hans balkong då spyan satt i halsen på oss bägge. (Ni vet själva hur salivet forsar när man är sekunder ifrån att lägga en fet pizza). Efter att vi tömt våra kroppar på saliv gick vi ut för att sedan klubba av klubben på mitten.

Vi hade påbörjat en grogg då jag får ett sms. Det visade sig att vår förfest-ritual skulle störas av två bönor. Två bönor blev till fem. Det var inga tjejer som vi brukade festa med, så vi tänkte att det kunde bli roligt att skifta mönster. Vår skepnad skulle också skiftas från mössa och flanellskjorta till finskjorta och kostym. Mest för att chockera tjejerna. Nåväl, när alla är på plats visar det sig att ingen av dem har någon dricka. Vi tittade på varandra och ryckte på axlarna och delade med oss vad vi hade. Hellre att vi alla blir lite runda om fötterna än att jag och James står och dregglar på hans balkong. Under beloppet av 30 minuter så var varenda droppe uppdrucken och brudarna kastade hastigt på sig sina ytterkläder. Jag och James satt som fågelholkar. "Vart ska ni?!" frågade vi. Dom skulle vidare på en annan fest med ett par äldre killar och vi var absolut inte välkommna dit. Dörren smälls igen och kvar vi sitter med tomma ölburkar och en tom flaska Morgan. James tittar på mig och säger: "Pace.. vad fan gör vi nu?". Vi kände oss rejält bortgjorda.. 

Vad hände sen? Jo, vi bröt oss mer eller mindre in via balkongen i en av tjejernas lägenhet. Där vi efterfestade med ett par andra tjejer vi tagit med oss. Det blev ett jävla liv sen när lägenhetens ägarinna kom hem.

Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0