Antoine

 
Älskar hans "40 year old virgin"-aura. Jag såg direkt en scen framför mig. Hur det skulle kunna se ut om han eventuellt var en tillbaka dragen, oknullad medelålders man. Som är på sin första date. Han är jordnära, nördig och gulligt töntig. En sån snubbe som en brud med alldeles för många förhållanden med bad boys som varit otrogna och sviniga, skulle falla för. Dom sitter på en resturang, fyrkantiga små bord med tända ljus. Hon frågar honom om hans intressen och han svarar stolt att han samlar på allt som har med Star Trek att göra. Han nämner också att han har ett litet intresse för gitarrer. Han gillar att plinga lite ibland under regniga kvällar. Hon får stora uppspärrade ögon och vräker ur sig: "MEN HERREGUD! Jag har ju en gittar med mig! Kan du inte spela lite nu?". Han blir för första gången under kvällen obekväm, och väldigt blyg. "Nja, här? Folk sitter ju och äter.. och jag tror inte personalen skull...". Hon avbryter och säger: "Men kom igen! Har du aldrig brutit några regler?". (Där kommer instinkten in från dom tidigare förhållandena). Han svarar: "Joo.. jag.. jag struntade i att slänga mitt skräp efter mig när jag ätit på McDonalds en gång". Hon skrattar högt och förstår inte att han är gravallvarlig. Hon tar fram guran, och räcker över den till honom. Nu kan han inte backa, och dom övriga gästerna på resturangen vrider sina blickar emot honom. Dom gör sig beredda på vad som kommas skall. Vilket landar i någon typ av Ron Burgundy framträndande som slår allt och alla med häpnad.
 
Later.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0