Brunt eller Blekt?

Jag funderar starkt på om jag ska våga mig på att bleka en av mina jeansskjortor från Levi's. Tanken är att få resultatet att efterlikna skjortan på bilden nedan, som jag förövrigt har tagit från Carro som bloggar på "styleforgents". Smygreklam skadar aldrig. Hur som helst är det upp till er nu! En "tvåfärgad" jeansskjorta - Brunt eller Blekt?

Som vanligt är Brunt bra och Blekt dåligt. Som ni förstår så ligger ett stort ansvar i era händer just nu, vid en brun omröstning så bleker jag naturligtvis skjortan. 

Later.

Kommentarer
Postat av: tja

svårt att bestämma mig, beror ju helt på hur man bär upp plagget. Jag tycker att personen på bilden lyckas och eftersom jeans skjortan på bilden redan ser urtvättad och ful ut borde du satsa! BRUNT alltså!

2010-11-06 @ 17:53:20
Postat av: A

Tough one!Blek den inte så att kontrasterna blir så stora i sånna fall.

2010-11-06 @ 20:14:18
Postat av: Anonym

BRUNT LÄTT

2010-11-06 @ 22:59:07
Postat av: Samlat Mode

Röstar på blekt!



Snygg och clean skjorta i sin orginalform :)

2010-11-07 @ 13:25:12
URL: http://samlatmode.blogspot.com/
Postat av: J

Brunt! :)

2010-11-07 @ 13:37:04
Postat av: Anonym

BRUNT!



Bara o köra, go go go!

2010-11-07 @ 14:09:06
Postat av: Mr E

Brunt, inget snack om saken!

2010-11-07 @ 14:29:13
Postat av: Anonym

Jeansskjortor är enkla att få tag i, du har säkert cirkus tre stycken endå.. BARA ATT KÖRA!

2010-11-07 @ 14:50:50
Postat av: Wille

Brunt för faan!

Egentligen har du inget att förlora, blir den ful så kan du ju alltid buda ut den på nätet ;)

2010-11-07 @ 15:08:30
URL: http://bohemiskpunkare.blogspot.com
Postat av: ugg

Lille vän, det är alltid ett spel att bleka med klorin. Det blir nästan aldrig som man tänkt sig.

2010-11-07 @ 19:49:27
Postat av: Pace

Tack ugg, det är vänligt av er att varna mig! Men i det här fallet är det lite som att frågesätta Jimi Hendrix sätt att spela gitarr på. Naturligtvis testbleker jag ett likadant tyg innan jag bleker skjortan, för att se hur det blir.

2010-11-08 @ 01:12:25
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: ugg

Visst kan du testbleka, men då måste man ta hänsyn till och anteckna mängden vatten/klorin samt hur lång tid som tyget ligger i. Dessutom spelar det roll hur tyget ligger, och då spelar storleken på tyget in, och hur infärgat tyget är från början. Ligger det i en hink, ihopknycklat, så blir resultatet ojämt, men alla delar blir blekta. För att få som på bilden ovan kanske det krävs att tyget knycklas ihop, alternativt binds, för att inte blekas på alla ställen. Lägger du plagget platt i till ex. badkar och sprayar på klorinblandingen så får du en annan effekt, men då måste du också vända på plagget för att få samma effekt på båda sidor... Att tro att bara testa lite är att lösa saken är som att lägga senap på sarongen (nu när vi är inne på oförståeliga jämförelser...). ;)

2010-11-08 @ 11:14:42
Postat av: Pace

ugg, du har överträffat mina förväntningar på dina kunskaper! Du kan din sak om blekning. Min tanke var faktiskt att knyta ihop skjortan vid bröstfickan med hjälp av en gummisnodd. Dina råd uppskattas!

2010-11-08 @ 12:21:31
URL: http://pacemakers.blogg.se/
Postat av: Allis

brunt!

2010-11-08 @ 16:02:01
URL: http://allisbrallis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0