Magister Pace



Jag experimenterade lite med ett par brallor som jag för 10 år sen skulle kallat för: "UFF-iga", ordet hästammar från en konkurrent till affären Myrorna som hette "UFF". En typ av second hand butik som skänkte pengar till fattiga U-länder, men som gick i konkurrs året 2003 (om jag minns rätt). Fint budskap med affärsidén, men det fattade man inte då! Utan då var man ett provocerande barn som kallade allt fult för "UFF-igt". Jag minns till och med att jag fick en kvarsittning i plugget för att jag nämnde något "roligt" om UFF inför hela klassen.

Nog om det, jag experimenterade lite med ett par fula byxor med dålig kvalité! Sydde in dem, och kapade dem rejält för att undvika upprullningen. Det blev farligt bra - vilket innebär att det löper en stor risk för att jag till sommaren kommer göra likadant med det felsta byxor jag äger. Sen kommer det som en käftsmäll när man sitter på ett x-antal för korta byxor när hösten 2011 är på ingång.

Later!

Kommentarer
Postat av: Felix

UFF var ett skämtföretag eftersom att endast 6% av intäkterna gick till välgörande ändamål... Bara en parantes liksom ;)

2011-02-07 @ 17:02:53
Postat av: Ellen

det ser ut å blitt riktigt snyggt! ingen bättre bild? alltså, helkropp? :)))

2011-02-07 @ 19:41:25
Postat av: Ellen

det ser ut å blitt riktigt snyggt! ingen bättre bild? alltså, helkropp? :)))

2011-02-07 @ 19:41:43
Postat av: Pace.

Hallå Ellen, de kommer förmodligen upp någon sån bild framöver!

2011-02-07 @ 21:42:12
URL: http://pacemakers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0