göra om, gör fel

'
Jag gillar 50 60-tals möbler i alla dess former och materialet teak användes flitigt under den tiden, vilket jag gillar skarpt. Vad många gör är att måla på någon ny färg eller klä om möblerna med något festligt tyg. Istället för att klä om med liknade tyg eller att slipa ner och lacka med teakolja. Jag har sett gräsliga exempel på det och när jag satt och läste UNTbostad för ett par dagar sedan så hade dom ett reportage om hur man skulle gå till väga, och detta sätter griller i folks huvuden. Visst kan det se bra ut och det ska jag medge att det kan bli bra i slutänden men det är fortfarande att förstöra en möbel enligt mej. Det kan omöjligt bli bättre än orginal möbeln.

Karl

Kommentarer
Postat av: Linus den allsmäktige

tycker er smak i möbelfrågan är lika dålig som ett torrt bröd. Det här var verkligen inga skräckexempel.



ni kan bättre

2011-03-12 @ 22:00:58
Postat av: Karl P

Det är absolut inget "skräckexempel" men artikeln får folk att göra dumma saker med sina möbler.

2011-03-12 @ 23:46:34
URL: http://pacemakers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0