Back in the days



Jag till höger, och min andra halva till vänster. Vi var oslagbara.


Vårt brödraskap tenderade jag med ett förhållande med hans syrra.

Jag minns hur jag och min bästa barndomskompis "ägde" världen. En gång fick vi för oss att bostadsområdet vi bodde i skulle bli ett reservat. Ingen skulle komma in, och ingen skulle komma ut. Vi samlade på oss en massa stora stenar som vi skulle blockera vägen med. Det skulle bli en 10 meter hög och bred mur. Vi hann inte komma speciellt långt förens en drös med svinarga bilister satte stopp för våra planer.

En annan gång skulle vi bygga en "tv-spels-grotta". Min vän blev vid tidig ålder beroende av tv-spel, och jag gillade att kolla på när han spelade. Hans mamma hade dock en tendens att dra ut sladdarna när vi hade suttit för länge vid tv-spelet. Så en hemlig grotta där vi kunde spela ostört var något vi verkligen var i behov av. Hur börjar man med ett sånt projekt? Vi var 4-5 år och hade inte speciellt stor erfarenhet av byggbranschen. Man börjar väll med att göra ett hål i parkettgolvet i vardagsrummet? Vi kom inte speciellt långt med de projektet heller.. 

"Jag skulle vilja se ut som spindelmannen" sa min kompis. Jag hade sett hur man gjorde ansiktsmålningar på McDonald's så jag föreslog att jag kunde måla honom, eftersom jag visste hur man gjorde. "Okej, av med kläderna" sa jag. Sedan tog jag en bunt med tuschpennor och började jag kladda ner honom över hela kroppen. Jag minns att färgerna rött, svart och grönt satte sig fint på hans hud. När hans mamma fick syn på sin ej så glamorösa son utbrast hon: "VEM HAR GJORT DET HÄR?!?!?!?!?". Vad hon visste då och inte vi, var att den där tuschen skulle sitta i ett par dagar. Min kompis hade alltid en tendens att göra sitt bästa för att skydda mig, i alla lägen. Så han tittade på mig med en självsäker blick som sa "brorsan, chilla, jag löser det här". Sen tittade han på sin mamma och sa: "Ehm.. jag kan säga sen när Pace har gått hem!". "Puh! Räddad i sista sekund" tänkte jag.

Idag ses vi i princip aldrig, och dessutom har han en annan kompis som är tillsammans med hans syrra...
När vi väl ses, vilket brukar ske under fester. Så blir allt som förr, vi blir experimentella barn. Sist vi sågs var på en hemmafest förra vintern. Vi upptäckte husets kärna - proppskåpet. Vi tittade på varandra med busiga miner och sen stängde vi av strömmen. Musiken dog, fulla människor började snubbla omkring i mörkret, någon skrek "strömavbrott!!" och vi gick hem fnissandes som små barn.

Later.

Kommentarer
Postat av: Truls

Grymt!!!

2012-02-10 @ 10:24:35
URL: http://www.facebook.com/slowshowmusic
Postat av: Trogen läsare

Kan det vara maker som herrn talar om?

2012-02-11 @ 12:03:38
Postat av: Pace

Haha, nej inte Maker! Honom träffade jag långt senare, vid 15-års åldern.



Later.

2012-02-11 @ 14:35:26
URL: http://pacemakers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0